Thai-Yoga Massage

Eksklusivt hold med max. 6 deltagere

Thai-yoga massage er en moderne massageform, baseret på de oprindelige principper for thai-massage, kombineret med akupressur, indiske ayurvediske principper og  assisterede yogastillinger.

Thai-yoga massage er en alsidig massageteknik, der arbejder med alle bevægeapparatets dele, dvs. muskler, led og bindevæv.  På kurset vil vi gennemgå og arbejde med teknikker, der gør dig i stand til at udføre en fuld kropsmassage. Det er bl.a. muskelmassage, udspænding, akupressur, ledrotation, og energiarbejde. Alt sammen gøres i rolige og meditative i rytmiske bevægelser.

I denne massageteknik er både behandler og modtager påklædt, og du skal derfor have løstsiddende og afslappet tøj på. Behandlingen udføres på store brede yogamåtter, og ikke på briks. Så behandlingsformen kræver ikke investering i dyre massagebrikse.

At give denne massage vil styrke dig som behandler, da alle arbejdsstillinger er udviklet både med omtanke for behandleren og modtageren. At udføre behandlingerne vil styrke din fysik, og dermed også styrke din evne til at opnå at holde fokus i arbejdet. Massøren nyder godt af den store variation i bevægelserne, og bliver selv gennemarbejdet i hele kroppen.

Thai yoga massage er derfor en fantastisk behandlingsform til at behandle både krop og sind.

Grundlæggeren af den thailandske massage var en ayurvedisk læge ved navn Jivaka Kumar Bhacca, der levede samtidig med Buddha, og æres stadig  i Thailand som “Faren til medicinen”.

Kursusoplysninger

7.000 kr.

Betal:

Næste gang:
2024 - datoer endnu ikke fastlagt

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C

UNDERVISNINGS DATOER

I alt 37 lektioner, fordelt over 6 undervisningsdage.
kurset indeholder følgende undervisning:

dag 1 kl. 18.00-22.00
daf 2 kl. 18.00-22.00
dag 3 kl. 18.00-22.00
dag 4 kl. 18.00-22.00
En lørdag kl. 9.00-16.00
En søndag kl. 9.00-16.00

Der ud over skal der gennemføres 30 behandlinger i et klinikpraktik forløb på skolen. Placeringen af disse behandlinger aftales individuelt.

Kurset vurderes efter din klinikpraktik som bestået eller ikke bestået af din underviser. Ved bestået og betalt kursus udleveres et diplom.

RAB INFORMATION

BFM1992 (Brancheforening for Fysiurgisk Massage og blev dannet i 1992)
Antal lektioner til uddannelse: 36
Point til RAB vedligeholdelse : 36

I henhold til Registreringsloven og  Brancheforeningers bestemmelser skal alle RAB-registrerede optjene point for hvert 3. år. Perioden er individuel afhængig af datoen på behandlernes RAB-beviser.

KONTAKT OS

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen efter aftale!

Fysiurgisk elementer i Thai Massage

Udstrækninger – hjælper med at holde kroppen smidig og er derfor yderst effektiv som forebyggelse mod skader og opretholdelse af generel balance i kroppen.

Muskelmassage – giver øget blodtilførsel til musklerne, så myoser/affaldsstoffer lettere kan transporteres væk.

Ledrotation – Massøren bevæger modtagerens krop og led ud i stillinger, som ofte ikke bruges i dagligdagen. Dette er meget vigtigt for at opnå og opretholde fuld bevægelsesmekanik.

Akupressur – stimulerer, styrker og balancerer meridianbanerne og har positiv indflydelse på kredsløb, organer, immunforsvar m.m.

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen efter aftale!