Graviditets massage

På dette kursus får du den viden du skal bruge for at kunne behandle den gravide kvinde og tilrettelægge behandlingen efter hendes behov. Du vil få en dyb forståelse af hvordan den gravide krop udvikler sig under de 3 trimestre i graviditeten og hvilke hensyn der skal tages under en behandling. Både anatomisk/ fysiologisk og mentalt, samt en forståelse af hvad den postgravide kunne have brug for.

Du lærer hvordan den gravide krop kan påvirkes af gener og hvad du kan gøre ved dem.

Undervisningen er tilrettelagt af Lone Hedegaard, vores erfarne jordemoder og Kristina Schmidt, som har egen klinik og en bachelor (BA) i Idræt og sundhed med speciale i graviditet og træning. Kurset er hovedsageligt teoretisk, men med praktiske øvelser i løbet af weekenden.

Du vil til slut på kurset få mulighed for at massere en gravid kvinde og bruge de egenskaber du tilegner dig under kurset. Du får yderligere en introduktion til rebozo (massageform med tørklæde anvendt), som kan være behjælpelig i din behandling.

Kursuskrav: Basis massør uddannelse, hvor anatomi og fysiologi er introduceret.

Kursus specifikationer: lørdag og søndag fra 9-17, kaffe, te og vand er tilgængeligt, indkøbsmuligheder på den anden side af gaden.

Kursuskrav: Basis massør uddannelse, hvor anatomi og fysiologi er introduceret.

Kompetencer du opnår:

• Anatomisk forståelse af den gravide krop og de hormonerne er kan påvirke den
  • Vejledende greb du kan bruge under behandlingen
  • Erfaring med at mærke og få feedback fra en gravid
  • Modtagelse og lejring af den gravide
  • Redskaber til at vejlede den gravide til en mindre smerte/gene påvirket krop
  • Fornemmelse af de psykologiske processer der sker igennem graviditeten
  • Introduktion til at bruge rebozo
  • En forståelse af hvad den barslende kvinde krop kan opleve af gener

Kursusoplysninger

PRIS

3.500 kr.

Betal:

START

Dato endnu ikke fastsat

STED

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C.

FORUDSÆTNINGER

Uddannelsen kræver bestået grundforløb i massage og kendskab i anatomi og fysiologi hos Massørskolen-Fyn. Merit for tilsvarende eksamener kan søges.

UNDERVISNINGS DATOER

7. og 8. januar 2023 (Kl.09 til 17)

FORPLEJNING

Kaffe, te og kakao er inkluderet.

RAB INFORMATION

BFM1992 (Brancheforening for Fysiurgisk Massage og blev dannet i 1992)
Antal lektioner til uddannelse: 18
Point til RAB vedligeholdelse: 18

KONTAKT OS

Tlf.: 70 44 46 76
Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk
Daglig leder Sisse Cecilie Piil: sisse@ms-f.dk

Du er velkommen til at besøge skolen

Tilmeld dig uddannelsen

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen  efter aftale!