Ernærings- og Livsstilscoach

En ernærings- og livsstilscoach kan vejlede og coache andre henimod deres mål såsom vægttab, ændring af kost- og motionsvaner eller livsstilsændring.

På uddannelsen vil du få:

Viden om ernæringsfysiologi, energibalance og metabolisme.

Viden om makronæringsstoffer og De Officielle Kostråd.

Kompetencer til at støtte andre i at opnå deres mål såsom livsstilsændring eller vægttab.

Konkrete coachingværktøjer inden for bl.a. kostvaner og motivation.

17 ugers praktisk erfaring med coaching af klienter udefra.

Mange oplever, at det er vanskeligt at ændre kostvaner, at opnå vægttab og at fastholde dette over tid. Det kan skyldes, at det er svært at omsætte viden til konkret handling og at motivationen kan svinge. Derfor består uddannelsen af lige dele ernæringslære og sundhedspsykologi. Uddannelsen vil give dig en ernæringsfysiologisk forståelse og coachingredskaber som kan støtte klienter henimod ernærings- og livsstilsændringer.

På uddannelsen lærer du om:

Ernæringsfysiologi: Du vil lære om makro- og mikronæringsstoffer, metabolisme og energibalance samt om De Officielle Kostråd. Det giver dig viden om de fysiologiske mekanismer der er relateret til et vægttab samt en optimal kostsammensætning og energibalance.

Sundhedspsykologi: Der kan være mange årsager til manglende livsstilsændring. At tilegne sig nye vaner kræver en langsigtet indsats og handler aldrig om at man "bare skal tage sig sammen". På uddannelsen lærer du om konkrete teknikker og værktøjer, så du kan hjælpe andre med at nå deres ønskede mål og holde det på sigt. Dette gøres ved at arbejde med bl.a.:

• Kostvaner og motivation
  • Den motiverende samtale
  • Små skridt
  • Coaching
  • Konkrete målsætningsværktøjer

Unikt praktikforløb på skolen: Som en del af uddannelsen afprøver du dine nye færdigheder under et praktikforløb på skolen. Her vil du arbejde med klienter, som du følger over en længere periode og dermed kan motivere og støtte.

Uddannelsen er en af få med et indbygget praktikforløb. Forløbet gør dig mere klar til at starte som selvstændig ernærings- og livsstilscoach efter endt uddannelse.

Kursusoplysninger

1795 Kr. pr. måned i 8 måneder + kr. 1000 ved tilmelding (i alt 15.360)

Tirsdag d. 6 september 2022 fra 18:00 til  22:00

VARIGHED

Varighed: 1 ugentlig undervisningsgang a 4 timer i 17 uger, i alt 68 undervisningstimer

17 ugers praktik, 3 timer 1 gang om ugen.

Undervisning hver tirsdag fra 18.00 - 22.00 fra uge 36 til uge 51.

Praktik og praktikopfølgning uge 1- 17, eksamen uge 18.

Eksamen: Uddannelsen afsluttes med en mundtlig case-baseret eksamen.

der udstedes diplom efter endt uddannelse

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C

FORPLEJNING

Der er ikke forplejning på uddannelsen.
Men alt den kaffe, te og kakao som du kan drikke

MERE INFORMATION

Underviser på uddannelsen Simone Faurskov Simonsen: simone@ms-f.dk

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen på undervisningsdagene efter aftale!