Fysioterapi

FYSIOTERAPI

En fysioterapeut undersøger og behandler lidelser i det, der kaldes bevægeapparatet. Dvs. i led, muskler og sener. Det kan både dreje sig om akut opståede skader, samt skader eller gener opstået efter længere tids fejlbelastning eller sygdom.

Behandlingen tilrettelægges individuelt ud fra undersøgelsen, som foretages ved første konsultation. Du vil blive instrueret i øvelser samt øvrige forholdsregler til afhjælpning af dine gener, ligesom du vil blive vejledt i, hvad du kan gøre for at undgå tilbagefald. Fysioterapeuten vil ofte anvende manuelle teknikker som supplement til behandlingen.

Fysioterapeut

Anna Koksbang ser patientinddragelse som en vigtig brik i et hvert forløb. Igennem et godt samarbejde vil I nå frem til det bedst mulige resultat. Annas primære tilgang til et fysioterapeutisk forløb er en blanding af træningsøvelser suppleret med manuel behandling, når dette giver mening.

Et forløb hos Anna vil bestå af en grundig undersøgelse og anamnese, hvorefter man i samarbejde finder den bedste løsning for dig som patient.

Anna er tilknyttet Odense Q og Team Odense Q som fysioterapeut, hvor hun er inde omkring deres U16 og U18 DM piger samt deres 1. divisionshold

Efteruddannelse/kurser:

• Akutte skader og førstehjælp – DSSF
  • Introduktionskursus - DSSF
  • Cupping

Det behandler Fysioterapeuten

Vi behandler bl.a.
  • Hovedpine (skyldes ofte gener i nakken)
  • Nakkesmerter
  • Rygsmerter
  • Piskesmæld
  • Skulderskader/-smerter