Fysiurgisk Massør

Massageuddannelsen er massørens godkendte grunduddannelse.

Med en massøruddannelse fra Massørskolen-Fyn får du en godkendt uddannelse hvor der undervises i teori og praktik. Desuden  gennemgår du en klinikpraktik periode i vores professionelle klinik. Du kan med en uddannelse fra os starte som selvstændig samt opnå en RAB godkendelse da Massørskolen-Fyn er godkendt hos BFM1992.dk.

I den teoretiske del af uddannelsen får du undervisning i:

• Anatomi - læren om kroppens muskler og deres funktioner.
  • Fysiologi - læren om hvordan kroppen virker.
  • Sygdomslære – læren om almene sygdomme samt i hvilke situationer man ikke må anvende massage.
  • At blive selvstændig – læren om de grundlæggende krav der er når man er selvstændig.

Teoriundervisningen vil veksle mellem gruppearbejde, holdundervisning og opgaveløsning. Dermed sikres en bred forståelse for de teoretiske emner, som er relateret til massagen og dens teknikker.

Den praktiske del af din uddannelse består af et grundforløb, hvor du lærer en seriøs og struktureret massage af hele kroppen. I grundforløbet vil du opnå færdigheder inden for

• Massage
  • Udstrækning
  • Arbejdsstillinger
  • Udvalgte muskel triggerpunkter

Efter grundforløbet er bestået kommer du i klinikpraktik, hvor du bliver en del af en professionel klinik og skal give elevbehandlinger til kunder. Du lærer at håndtere kundeforløb og opfølgning på dine behandlinger. Under hele praktikforløbet er der mulighed for løbende supervision fra både medstuderende på dit eget hold, studerende som snart afslutter praktikken samt underviserne. Du har således hele tiden mulighed for at få hjælp, hvis det er nødvendigt.

Flere gange i klinikpraktikperioden vil du igen få en praktisk og teoretisk opsamling på forløbet, hvor du også vil blive introduceret til:

• Nye massage teknikker
  • Udstrækning
  • Skadesbehandling
  • Klientpsykologi

Alt sammen noget som du efterfølgende vil kunne bruge i klinikken og i din videre færd som massør.

For at blive den bedste massør anbefaler vi, at du hjemme forbereder dig ud fra materialet som udleveres og gennemgås i undervisningen. Ligeledes anbefales det, at du også træner den praktiske massage derhjemme.

Eksamen. I løbet af uddannelsen vil der være 4 eksamener: En i anatomi, en i fysiologi samt to i praktisk massage.

Uddannelsessoplysninger

PRIS

12.500 DKK.
Alt nødvendigt materiale som du skal bruge er inkluderet i prisen og udleveres løbende.

START

Uddannelses starter:
Aftenhold Tirsdag d. 2 . april 2024
Daghold torsdag d. 4. april 2024

Aftenhold mandag d. 26 . august 2024
Daghold tirsdag d. 24. september 2024

FORUDSÆTNINGER

Du behøver ikke have erfaring med massage eller anden erfaring med behandling, før du starter.
Er du i tvivl så kontakt os.

VARIGHED

Uddannelsen tager cirka 6 måneder.

STED

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C.

LEKTIONER

Uddannelsen består af 150 lektioner, fordelt på 50 timers klinikpraktik med supervision og opfølgende samtaler, og 100 lektioners praktisk undervisning i massage teknikker, herunder teori lektioner i anatomi og fysiologi.

UNDERVISNINGSDAG

På grundforløbet undervises der på følgende tider:

Aftenhold kl. 18 -22

Weekendhold kl. 9 - 16

Daghold kl. 9 - 13

Derudover vil der være et individuelt tilpasset klinikpraktik forløb, som planlægges i løbet af de første 4-8 uger.

EKSAMEN

På uddannelsen vil der være fire eksamener. De første to eksamener er i anatomi (skriftlig) og massage (praktisk). Disse to skal bestås, inden du kan starte i klinikpraktik. De to sidste eksamener er i fysiologi (skriftlig) og afsluttende massage/klinikdrift (praktisk).

DIPLOM

Når du har bestået dine eksamener, vil du modtage et  diplom, hvoraf det fremgår, at du er uddannet fysiurgisk massør og har modtaget 150 lektioners undervisning.

MERE INFORMATION

Tlf.: 22 52 10 22
Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk

OPTAGELSE PÅ STUDIET

Hente ansøgning om optagelse HER

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen efter aftale!

START

Daghold torsdag d. 24 marts 2022

Aftenhold torsdag d. 31 marts 2022

FORUDSÆTNINGER

Er du i tvivl så kontakt os på
tlf.: 22 52 10 22

UNDERVISNINGSDAG

Aftenhold  kl. 18.00 til 22.00

Daghold kl. 9.00 til 13.00

Weekendhold kl. 09.00 til 17.00

Om massage

Massage er en af de mest anvendte behandlingsmetoder mod muskelsmerter og gener. Massage af kroppens muskler kan stimulere til afslapning og måske medvirke til at udrense og fjerne kroppens affaldsstoffer. En stor del af befolkningen lider af myoser, muskelspændinger, rygsmerter og hovedpine. I langt de fleste tilfælde kan disse gener  reduceres kraftigt - og måske helt fjernes - med effektiv massage. Du vil på uddannelsen blive oplært i massage teknikker, som kan afhjælpe disse muskelproblemer.

I disse år opleves en øget efterspørgsel på gode massører i Danmark. Med en massøruddannelse fra Massørskolen-Fyn vil du stå med gode kort på hånden, da vi tilbyder markedets bedste uddannelse, der inkluderer en meget lærerig klinikpraktik. Mange af vores studerende åbner efter endt uddannelse egen klinik, men der er også stor efterspørgsel på massører i sportsklubber, virksomheder, fitnesscentre, wellnesscentre og hoteller. Så jobmulighederne er gode.

Tilmeld dig uddannelsen

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen efter aftale!