Akupunktøruddannelsen

TILBUD: KOMPLET RAB-GODKENDELSE TIL KUN 1450 kr. pr. måned. Se mere i menuen "Uddannelsesoplysninger".

Under uddannelse til akupunktør lærer du om den traditionelle kinesiske medicin, som bygger på, hvordan man kan afhjælpe forskellige sygdomme og smerter i kroppen ud fra blandt andet teorier om at skabe balance mellem yin og yang i kroppen. Du lærer også om den  vestlige tilgang til akupunktur, som bl.a. tager afsæt i naturvidenskabelig smertebehandling.

Uddannelsen giver en god teoretisk forståelse af kinesisk akupunkturdiagnostik og behandling, som du også lærer at anvende i praksis.

En væsentlig del af uddannelsen er læren om meridianbaner. Det er læren om akupunkturpunkternes præcise placering og deres anvendelse. Dette kræver, at du både får kendskab til anatomiske strukturer og en grundig oplæring i stik- og behandlingsteknikker. I vores undervisning lægger vi vægt på, at du opnår en god forståelse for kroppens anatomi således, at du kan anvende korrekt og forsvarlig stikketeknik.

Skolens undervisere uddannes løbende i både kinesisk og vestlig akupunktur. Dette sker på kurser i Danmark, Europa og på længere forløb i akupunkturens hjemland Kina. Dette sikrer dig den nyeste viden indenfor akupunktur på vores akupunkturuddannelse.

Uddannelsesoplysninger

Pris 25.000 DKK inklusiv alt nødvendigt materiale som udleveres løbende.

Se her! Komplet RAB godkendelse

2 årig Akupunktør uddannelse.

Til kun kr. 1.812,5  pr måned i 24 måneder + depositum 1000,-
samlet pris kun 44.500,

Indhold.

Start 2024 (Pris kr. 20.000)
Onsdag d. 21. august (Aftenhold).

Start 2024 (Pris kr. 44.500)
Onsdag d. 21. august (Aftenhold)

FORUDSÆTNINGER

Der kræves ingen forudgående kendskab til akupunktur, ligesom der ikke er krav om anden uddannelse før opstart.

VARIGHED

1-årig
Uddannelsen løber over 15 måneder, hvoraf to måneder er sommerferie. Lektionerne ligger onsdage kl. 18-22 og enkelte weekender kl. 9-16. Desuden klinikpraktik på 100 lektioner, som planlægges individuelt. Aktuel lektionsplan kan rekvireres ved henvendelse til skolen.

2-årig
som den 1 årige +

Massørskolen-Fyn, Kochsgade 127, 5000 Odense C.

LEKTIONER

Uddannelsen består af  250 lektioner undervisning og træning i akupunktur teknikker plus 102 lektioners klinikpraktik. Praktikken afvikles på skolens klinik. Samlet er uddannelsen på 350 lektioner.

UNDERVISNINGSDAGE

Undervisningen foregår på onsdage kl.18-22.

Der vil være undervisning  4-5 weekender i uddannelsesforløbet.

EKSAMEN

Under uddannelsen er der to eksaminer.

Den første eksamen ligger ca. 6 måneder efter uddannelsesstart.

Den anden eksamen er en afsluttende eksamen, hvorefter du kan kalde dig akupunktør.

Efter bestået uddannelsesforløb udstedes et diplom, hvorpå det fremgår, at uddannelsen består af 250 lektioners undervisning i teori og praktik samt dine  klinikpraktik lektioner.

MERE INFORMATION

OPTAGELSE PÅ STUDIET

Hente ansøgning om optagelse HER

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen efter aftale!

Pensumbeskrivelse

Uddannelsen tager udgangspunkt i Echhard Bicks bog “Klassisk akupunktur”, ISBN nr 87-89621-11-5. Bogen er inkluderet i uddannelsesprisen og udleveres på den første uddannelsesdag, såfremt du inden opstart har betalt mindst 1500 kr af uddannelsesafgiften.

Uddannelsen består af:

• Læren om meridianbaner og akupunkturpunkter – deres lokalisering, indikationer og anvendelse.
    • Lokal smertebehandling af forskellige lidelser - LDS.
    • Organernes energi – den teoretiske basis for traditionel kinesisk medicin samt de indre organers energetiske opgaver og patologi.
    • Orientalsk diagnose – traditionel kinesisk diagnostik og principper for behandling, herunder vestlig sygdomslære i relation til kinesiske ubalancer.
    • Behandlingsteknikker – akupunktur, moxa, akupressur samt psykologisk orienteret kropsbehandling i traditionel kinesisk medicin.

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen efter aftale!